En ekstra god mulighet til å vise din bedrifts engasjement overfor kunder, er å bruke kjøpsutløsende donasjoner. Dette kan være å gi en prosentdel av inntekter knyttet til salg av et produkt. Det er viktig at markedsføringen for dette knytter støtten til TV-aksjonen.
Eksempel: «10 kr av hver solgte kopp går til årets TV-aksjon»
Næringsliv
Hvert år er flere tusen bedrifter engasjert i TV-aksjonen. I 2023 fikk vi inn 6106 unike bidrag. Her kan du se hva nettopp din bedrift kan gjøre for årets gode sak. Kan dere bidra til å slå rekorden fra i fjor?
Slik kan dere gi
La kundene gi en donasjon gjennom et kjøp. En ekstra god mulighet til å vise din bedrifts engasjement overfor kunder, er å bruke kjøpsutløsende donasjoner. Dette kan være å gi en prosentdel av inntekter knyttet til salg av et produkt. Det er viktig at markedsføringen for dette knytter støtten til TV-aksjonen.
I uken før TV-aksjonen blir det arrangert over 100 ringedugnader rundt i landet. Her samles mennesker fra lokale bedrifter og ringer til sitt nettverk som de har blitt kjent med i løpet av arbeidslivet.
Dette er den mest inntektsbringende og hyggelige aktiviteten vi har for næringslivet, og den tar kun et par timer å gjennomføre.
Bedriften din får også vist frem sitt samfunnsengasjement for andre bedrifter, og dere får en god arena for å treffe andre aktører. Mange av ringedugnadene får også omtale i lokal media.
Vi vil ha med deg, din bedrift og ditt nettverk på ringedugnaden nærmest deg!
Ta kontakt med din lokale fylkesaksjonsleder for å finne ut hvor du kan være med.
Engasjer ansatte og kollegaer på andre måter

Vil du eller din bedrift bidra?
Vi vil gjerne ha deg med på laget. Ta kontakt med din lokale fylkesaksjonsleder.
For annet samarbeid, ta kontakt med:

